Tuesday, December 17, 2013

حالا وقت چیدن ه. میتونید از یه ظرف پیرکس کوتاه استفاده کنید که با همون ظرف سرو کنید. من این بار از ی

راتاتوی (فرانسوی)
سیر و پیاز تفت داده
همشون رو خیلی مرتب توی تابه با روغن خیلی خیلی کم به مدت خیلی خیلی کم تفت بدید. اصلا لازم نیست که برشون گردونید. فقط در این حد یکم ازون حالت خامی در بیاد. البته آخرش من به این نتیجه رسیدم که میشه اصلا تفت نداد. این مواد رو کنار بگذارید. نمک هم یادتون نره.
حالا وقت چیدن ه. میتونید از یه ظرف پیرکس کوتاه استفاده کنید که با همون ظرف سرو کنید. من این بار از یه تابه کوچیک استفاده naruto shippuuden 221 کردم که یکم هم روغن توش ریختم. اول یه برش گوجه بعد یه برش کدو یه برش بادمجان و یه برش پیاز و همین ترتیب رو ادامه بدید. فقط پیاز رو یه خط درمیون naruto shippuuden 221 استفاده کنید.
وقتی که چیدن کامل شد سیر و فلفل دلمه ای و پیاز تفت داده شده رو گوشه ها یا مرکز مواد بریزید. یه دسته کوچیک سبزی معطر شامل ترخون نعناع و هر چی که دوست داشتید هم روی مواد بذارید. یکم آب (خیلی کم) اضافه کنید در ظرف رو ببندید و روی حرارت بذارید.وقتی که صدای آب رو شنیدید حرارت رو کم کنید (خیلی خیلی کم یا حتی از شعله پخش کن استفاده کنید.) تا کاملا مواد پخته شن. هر زمان که حس کردید آب غذا تموم شده یه ته استکان آب اضافه کنید و باز درش رو ببندید naruto shippuuden 221 (آب رو یه دفعه اضافه نکنید.) حدود 30 دقیقه زمان لازمه تا غذا پخته بشه.
چند تا گوجه فرنگی رو حدود 5 دقیقه توی آب جوش انداختم و بعد توی آب سرد. پوستش رو گرفتم و توی یه ظرف به همراه یکم آب حدود 5 دقیقه پختم (تازمانی که گوجه ها کاملا له بشن). وقتی آبش تموم شد پیاز و سیر تفت داده رو اضافه کردم یکم هم روغن زدم و چند دقیقه مواد رو با همدیگه تفت دادم.
مطالب مرتبط گراتن مرغ (فرانسوی) نان تست تخم مرغی (فرانسوی) املت تره فرنگی و بادمجان خوراک مرغ اسپانیایی Samkeh Tagine ماهی در تجین (مصر) سوپ دال عدس و سبزیجات پاستای naruto shippuuden 221 سوسیس و گوجه فرنگی سالاد آووکادو naruto shippuuden 221 گریل شده
وای چه کردی دختر خوب عالیه ظاهرش که خیلی خوبه حتما امتحانش naruto shippuuden 221 می کنم ممنون و خسته نباشید راستی اگه تو خوردن این همه غذای خوشزه کمک خواستی بگو خودم حاضرم جان فشانی کنم من که پایه ام خانومی. تو فقط انتخاب کن. همشم که بگی من برات درست میکنم. می بوسمت.
جناب خوشبین ;) آوریل, 23 2009 Time 12:58 ق.ظ
ایول سراشپز با این غذا احتمالا ستارههای اشپزخونه ات بیشترتر میشه فکر میکنم سسش خیلی مهم باشه و با تغییر سس طعمش هم تغییر کنه مثلا ریخت ادویه های خاص و مختلف بهر حال باید امتحان کرد و خورد. دستت درد نکنه سراشپز naruto shippuuden 221 موفق باشی ;)) آشپزخونه من ستاره بارونه الانشم (اعتماد به نفسو می بینی !) راستش سس رو خودم اضافه کردم. توی اصل غذا سس نداره. فقط چون همه این غذا رو قاطی پاتی درست میکنن و من مرتب درستش کردم برای جلوگیری از خشکی سس رو اضافه کردم بهش. خواهش میشه. دست شما درد نکنه که به اینجا سر میزنید. شاد باشید.
واقعا باید به این حوصله و سلیقه ات آفرین گفت زهرا خانم. لازمه حتما یه روزی مزاحم بشیم. به شرطی که از همه غذاهات درست کنی! مشکل اینه که همگی اشتها آورن و من هم تنبل :) خیلی خوشحال میشم اگه افتخار بدید. و البته اگه شما قول بدید همه غذاها رو بخورید منم قول میدم که همشو درست کنم ;) من اطمینان دارم که شما خیلی کدبانو و با سلیقه هستید. خوشحالم میکنید که سر میزنید.
یعنی خیلی اشتباه فکر می کنم مرسی نازنین جون. با عرض معذرت اما اشتباه فکر میکنی. مزه تاس کباب نمیده اصن. و به نظر من ازون خیلی خوشمزه تر بود. بادمجان یه طعم دهنده خیلی قویه. فک کن کنار پیاز و سیر و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی ام که باشه دیگه حسابی خوشمزه میشه. امتحانش کنی ضرر نداره. اگه حوصله نداشتی خوشگل بچینی میتونی قاطی درستش کنی.
خیلی غاهرش قشنگه . منکه دهنم اب افتاد. اما یه سوال. تا جایی که میدونم راتاتوی شبیه یتیمچه ما ایرانی هاست. تنها تفاوتش در اینه که راتاتوی پنیر داره. میبخشید که جسارت کردم. فقط سوال بود. تا حالا اگر چه کامنت نگذاشتم براتون اما از چند تا دستورهاتون استفاده کردم و عالی بوده پاینده باشید مرسی دوست عزیزم. راستش من تا به حال یه بار فقط یتیمچه خوردم که فکر میکنم اون سیب زمینی هم داشت. اما در مورد راتاتوی من هر recipe خارجی که خوندم ندیدم که پنیر پیتزا داشته باشه. و با توجه به اینکه این غذا خیلی قدیمی هست و یه غذای روستایی فرانسوی هست تقریبا توجیه میشه که پنیر پیتزا بعدا به این غذا اضافه شده. به هر حال ازت ممنونم که سر میزنی. و مرسی بابت نظرت و سوالت. میبوسمت عزیزم.
[ پاسخ ]
فوق العاده با سلیقه چیدی مثل همون کارتون مرسی عزیزم. خوشحالم که مثل همون شده.
کاملا میتونم حس کنم عاشق آشپزی هستی حتما این غذای خوشمزه رو امتحان میکنم ..متولد تیر نیستی منم میمیرم naruto shippuuden 221 واسه آشپزی هر چند خیلی وقتم کمه ولی از کوچیکترین فرصت استفاده میکنم ..عاشق وقتی هستم که یه چیزی درست میکنم قیافه دیگران رو در حین خوردنش میبینم ..عکس العملشون ..خوب ..یا بد ..هر چی هست دوست دارم ببینم .. مرسی خانومی گل. متولد دی ام. آره اینکه دیگران چه واکنشی به غذا دارن خیلی جالب و هیجان انگیزه. خوشحال شدم که سر زدی.
سلام باز هم منم !!
اگه من بخوام به این حلقه های خوشگل و خوشمزه حلقه های سیب زمینی هم اضافه کنم که گوشه ی دل همسرخان رو هم سیر کنه باید چه کار کنم با همین شرایط می پزه یا جدا باید آب پز کنم بعد اضافه کنم مرسی خانم هنرمند مهربون که انقدر خوب و خوشگل توضیح میدی
[ پاسخ ]
سلام,من بار اوله که میام اینجا. ببخشید که نظر میدم من چند روز پیش تو یه رستوران فرانسوی این غذا را خوردم فقط بادمجان و کدو را حلقه کرده بود و پیاز و گوجه را به صورت سس لابه لای اونا داده بود و روی برنج سرو کرد. با این که تزیینش خیلی خوشگل بود اما خیلی خوشمزه نبود
سلام naruto shippuuden 221 عزیزم. ممنون از کامنتت. موضوع اینه که شاید به این غذا نباید به شکل یه غذای رستورانی نگاه کرد. اصل این غذا یه

No comments:

Post a Comment